SOSIAALIHUOLTOLAIN UUDISTUSHANKE – MIKÄ MUUTTUU?

25.1.2012

Paikka: Kelahalli, Nordenskiöldinkatu 12, 00250 Helsinki (käynti pääoven kautta)

Kelan tutkimusosasto ja Suomen Sosiaalioikeudellinen Seura järjestävät yhteistyönä iltapäivätilaisuuden sosiaalihuoltolain uudistamisesta. Tilaisuudessa keskustellaan työryhmän valmistelemasta lakiluonnoksesta ja mietitään Sosiaalioikeudellisen Seuran lausuntoa asiasta. Lakia valmisteleva työryhmä jatkaa työtään syksyyn 2012.

Aika: Keskiviikko tammikuun 25. päivä 2012 kello 14.00-17.00

Ohjelma:

Millaista sosiaalihuoltolakia meille ollaan tekemässä?

Lakiluonnoksen tausta, valmistelevan työryhmän työ ja luonnoksen yleispiirteet

Erikoistutkija Elina Palola, THL

Miltä näyttää asiakkaan asema ja oikeusturva lakiluonnoksessa? Mikä on luonnoksen suhde muuhun lainsäädäntöön?

Lakiluonnosta ovat lupautuneet kommentoimaan oikeuksienvalvontalakimies Liisa Murto ja sosiaaliturvapäällikkö Virpi Peltomaa, Näkövammaisten keskusliitosta sekä erikoistutkija Toomas Kotkas  Kelan tutkimusosastolta.

Alustusten jälkeen keskustellaan ja mietitään yhdessä sitä, mitä näkökohtia tulisi ottaa huomioon Suomen Sosiaalioikeudellisen Seuran lausunnossa lakia valmistelevalle työryhmälle.

Keskustelua vetää Yrjö Mattila.

Tule mukaan vaihtamaan mielipiteitä ja kommentoimaan lakiluonnosta. Ilmoittautumiset 23.1.2012 mennessä oheisen linkin kautta https://digiumenterprise.com/answer/?sid=774644&chk=93WXRME8

Tilaisuudessa on kahvitarjoilu.

Laura Kalliomaa-Puha                              Yrjö Mattila

Kelan tutkimusosasto                    Kelan tutkimusosasto, Suomen Sosiaalioikeudellisen Seuran puheenjohtaja