Lähisuhdeväkivalta sosiaalisena ongelmana

27.2.2014

Paikka: Meilahden sairaala, Haartmaninkatu 4 (remonissa oleva alueen korkein rakennus) luentosali 3

Yleisötilaisuus asiasta kiinnostuneille

Järjestäjä: Suomen Sosiaalioikeudellinen Seura (SSOS) ry

Aika: Torstaina, helmikuun 27. päivänä 2014 klo 14.00 – 17.00

Paikka: Meilahden sairaala, Haartmaninkatu 4 (remonissa oleva alueen korkein rakennus) luentosali 3 (Luentosali 3 löytyy niin että et nouse HUS:n päärakennuksen (tornitalo) ramppia ylös pääovelle, vaan otat rampin oikealta puolelta pienen polun alas. Tulet matalan rakennuksen eteen, jonka ovessa lukee erilaisia laboratorioita. Avaat oven ja näet aulassa rappuset. Nouset toiseen kerrokseen, jolloin tulet luentosali 3:een)

Keskustelua johdattelee Suomen sosiaalioikeudellisen seuran (SSOS) varapuheenjohtaja, johtava sosiaalityöntekijä Eila Sundman, HUS

Lähisuhdeväkivalta muodostaa yhä suuremman yhteiskunnallisen ongelman. Läheskään aina tapaukset eivät tule viranomaisten tietoon. Miten tähän huolestuttavaan ilmiöön tulisi suhtautua? Miltä ilmiö näyttää poliisin, sosiaalityöntekijöiden ja terveydenhuollon ammattilaisten näkökulmasta. Auttaisiko lisääntynyt riitojen sovittelu ongelman ratkaisemista?

Tule kuulemaan lähisuhdeväkivallasta ja sen käsittely keinoista tähän SSOS – seuran järjestämään tilaisuuteen!   Tilaisuus on ilmainen Suomen Sosiaalioikeudellisen Seuran jäsenille ja HUS:n työntekijöille. Muille osallistumismaksu on työssä käyville 10 euroa sekä eläkeläisille, opiskelijoille ja työttömille 5 euroa. Osallistumismaksun maksamalla on mahdollisuus liittyä SSOS -seuran jäseneksi jäljempänä ilmoitetulla tavalla.

Tauolla kahvitarjoilu!

14.00     Tilaisuuden avaus ja SSOS – seuran puheenjohtajiston tervehdys

Suomen sosiaalioikeudellisen seuran puheenjohtaja Yrjö Mattila ja varapuheenjohtaja, johtava sosiaalityöntekijä Eila Sundman, HUS

14.10           Lähisuhdeväkivalta kasvavana sosiaalisena ongelmana

Suomen sosiaalioikeudellisen seuran varapuheenjohtaja, johtava sosiaalityöntekijä Eila Sundman, HUS

14.30     Järjestöt lähisuhdeväkivallan ehkäisijänä

Ylisosiaalineuvos Aulikki Kananoja, Turvallisen vanhuuden puolesta – Suvanto ry

15.00           Lähisuhdeväkivalta potilasasiamiehen näkökulmasta

Potilasasiamies Eija Bärlund-Toivonen,  Helsingin kaupunki

15.30           Lähisuhdeväkivalta ja terveydenhuollon asiakkuus

Terveystieteiden tohtori (TtT) Tiina Lindholm, Åbo Akademi/HUS

16.00           Kahvitauko

16.15          Lähisuhdeväkivalta ja riitojen sovittelu

Sosionomi (amk), sovittelunohjaaja Minna Autere, Vantaan kaupunki

16.45 -17.00 Keskustelua alustusten johdosta

Yrjö Mattila                                               Eila Sundman

Suomen sosiaalioikeudellinen seura (SSOS) ry.

puheenjohtaja                                           varapuheenjohtaja

Osallistumismaksu on 10 euroa (työssäkäyvät) ja 5 euroa (opiskelijat, työttömät ja eläkeläiset) . Maksu maksetaan Suomen sosiaalioikeudellisen seuran tilille:

Huittisten Säästöpankki, FI0444560010068154

Maksun viestiin merkintä ”Osallistumismaksu HUS 27.2.2014”.

Osallistumismaksun maksamalla sinulla on mahdollisuus liittyä Suomen sosiaalioikeudellisen seuran jäseneksi kirjoittamalla maksukuittiin ”Osallistun 27.2.2014 seminaariin ja liityn SSOS seuraan” . Kirjoita viestiin myös nimesi, osoitteesi ja sähköpostisi. Tulet tällöin saamaan säännöllisesti kutsuja tuleviin tilaisuuksiin ja voit vaikuttaa seuran toimintaan kommentoimalla puheenjohtajalle annettavia lausuntoja sekä tekemällä hänelle aloitteita tulevien tilaisuuksien aiheista. Katso myös nettisivujamme http://ssos.nettisivu.org.