Digiseminaari ”Palvelujen saatavuus digiaikana”

Aika: 19.10.2020 klo 13 - 15
Paikka: TEAMS -seminaari etäyhteyksin

Yhteistyöseminaari Helsingin yliopisto DigiIN ja CoE AgeCare –hankkeet ja Suomen sosiaalioikeudellinen seura ry

Seminaari liittyy seuraaviin Helsingin yliopiston laajoihin hankkeisiin: Palvelukulttuuria uudistamalla kaikki mukaan digitaaliseen yhteiskuntaan (DigiIN; www.digiin.fi) ja Ikääntymisen ja hoivan tutkimuksen huippuyksikkö (CoE AgeCare; https://www.jyu.fi/hytk/fi/laitokset/yfi/en/research/projects/agecare)

Tilaisuus on maksuton  Tilausuuden puheenjohtajana toimii professori Anne Kouvonen DigiIN-hankkeen HY:n tutkimusryhmän johtaja

1. Alkusanat professori Anne Kouvonen

2. Klo 13.-13.20: Sote-digipalvelut nyt ja tulevaisuudessa (tutkimuspäällikkö Hannele Hyppönen / erikoistutkija Tuulikki Vehko, THL)

3. Klo 13.20-13.40: Ikääntyvien syrjäytymisvaara sote-digipalveluissa (apulaisprofessori Sakari Taipale, Jyväskylän yliopisto)

4. Klo 13.40-14.00: Maahanmuuttajien syrjäytymisvaara sote-digipalveluissa (tutkijatohtori Ulla Buchert, Helsingin yliopisto)

5. Klo 14.00-14.20: Yksityisyrittäjä vanhusten digipalvelujen edistäjänä, tabletit ikääntyneiden apuna (DI Marko Torppala, Linkkiteam)

6. Klo 14.20-14.40: Vammaisten oikeudet digiaikana (eritysiasiantuntija Ylva Krokfors, Invalidiliitto)

7. Klo 14.40 – 15.00 Loppukeskustelu, vetäjänä professori Anne Kouvonen

Tilaisuuteen osallistumiseksi läheteään TEAMS  -linkki kaikille niille, jotka ilmoittautuivat maaliskuusta koronaviiruksen vuoksi siirtyneeseen seminaariin. Myös uusia ilmoittautumisia otetaan vastaan. Ilmoita osallistumisestasi Yrjö Mattilalle (yrjo.mattila@helsinki.fi